top of page

פרשת דרך

סדנת בת המצווה של הדס- פרשת ניצבים וילך

הדס חוגגת בת מצווה בפרשת ניצבים-וילך. שתי המצוות האחרונות בתורה מופיעות כאן: מצוות "הקהל" ומצוות כתיבת ספר תורה, שלומדים מהפסוק "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת".

לאחר מפגש לימוד שהתקיים אצלנו בגינה, יצאנו לסיור של יומיים. היום הראשון היה מוקדש למצוות "הקהל" – טיילנו בתל שילה, ביקרנו במוזיאון הקטן וראינו כלים מתקופות שונות. ראינו סרט על האירועים החשובים שקרו במקום, ואחר כך ירדנו למקום שבו היה המשכן לפי דעת רוב החוקרים. שם ערכנו טקס קטן: הדס קראה את תפילת חנה ומאוד ריגשה אותנו. דיברנו על זה שחנה הייתה אישה אמיצה ושממנה לומדים איך להתפלל.

לאחר הטקס, גם הדס שלנו הראתה אומץ כשיצאנו לטיול טרקטורונים, ואפילו טבלנו במעיין קריר.

משילה נסענו ללינה בחוות הנמורה. הדס זכרה לטובה טיול "פרשת דרך" של אחיה, שבו לנו באוהל במדבר. בגליל זה קצת אחרת, אבל הנמורה בהחלט הצליחה להיות מקום מבודד, יפה ונעים.

היום השני הוקדש לנושא השירה. סיירנו בצפת ודיברנו על ההשפעה האדירה שיש לתור הזהב של צפת על היהדות עד היום. שרנו את הפיוט "לכה דודי" במקום שבו הושר לראשונה.

משם המשכנו ל"שירת העץ" בראש פינה, ופיטר בעל המקום הסביר על כלי הנגינה שהוא יוצר. הוא גם נתן לנו להתנסות בהם, ושמענו ממנו קונצרט פרטי!

לסיום יום השירה בקרנו בבית נעמי שמר בקבוצת כנרת. הדס, אמא שלה ואני הגענו ראשונות וזכינו לשבת ואף לנגן על הפסנתר שעליו הולחן השיר "ירושלים של זהב". למדנו שנעמי שמר ביססה הרבה משיריה על התנ"ך. קבלנו גם צילום של ברכה מיוחדת שאמא שלה בירכה אותה לכבוד הבת מצווה שלה.

הממתק הלא מתוכנן היה שמאיר ספיר, שעדיין גר בכנרת, נכנס ואפילו ניגן ושר לנו את "חורשת האקליפטוס".